Talks - Zoltán Kovács

Válogatott tudományos előadások

  1. Relative curvature of pseudoconnections and curvature mappings of Finsler spaces. National Seminar on Finsler and Lagrange Spaces, Brasov, Romania, 1988.
  2. Pseudoconnections on an almost complex manifold. International Conference on Differential Geometry, Eger, Hungary, 1988.
  3. Yano-Ledger connection and induced connection on vector bundles. International Conference on Differential Geometry, Eger, Hungary, 1988.
  4. The Kaehler condition for generalized Finsler spaces. Osztrák-Magyar geometriai konferencia, Szombathely, Hungary,1990.
  5. How to define a Finslerian almost complex structure (on two Kaehler-type problems). University Al. I. Cuza, Iasi (Romania), 1991.
  6. On the holomorphic sectional curvature of Kaehlerian Finsler spaces. International Conference on Finsler Geometry, Debrecen, Hungary, 1991.
  7. On h-invariant subbundles of vector bundles related to a pseudoconnection. International Conference, Bucurest (Romania) 1991.
  8. On the cohomology of the twisted exterior derivative. International Conference, Thessaloniki (Greece), 1993.
  9. On the cohomology of Finsler spaces. National Seminar on Finsler and Lagrange Spaces, Brasov, Romania, 1994.
  10. Almost comlex Finsler spaces with Hermite condition. International conference, Debrecen, Hungary, 1994.
  11. On the construction of Landsbergian characteristic subalgebra. International conference, Athen (Greece), 1994.
  12. On the Chern-Weil homomorphism in Finsler spaces. Winter School, Srni (Czech Republic), 1998.
  13. Two dimensional Finsler spaces whose geodesics are linearizablae. Winter School, Srni (Czech Republic), 1999.
  14. Ismeretek szintetizálása CAS-eszközökkel. Számítógép algebrai- és dinamikus geometriai rendszerek, mint a matematikaoktatás katalizátorai, Pécsi Tudományegyetem, 2003 június 6.-7.
  15. Add new dimension(s) to your picture. A new visualization method for Riemann surfaces. Computer Algebra Systems and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Teaching, May 21-22, 2004. University of Pécs, Pécs, Hungary.
  16. Tóth Annamária, Kovács Zoltán: On the geometry of two-step nilpotent groups with left invariant Finsler metrics. WS on Finsler Geometry, Balatonföldvár, May 29-June 1. 2007.
  17. Blind versus wise use of CAS. CADGME conference, Pécs, June 20-23. 2007.
  18. Tóth Annamária, Kovács Zoltán: On curvature of left invariant Finsler spaces The 28th Winter School Geometry and Physics, Czech Republic, Srni, 2008. With A. Tóth.
  19. Draw or Construct - Dynamic Geometry and Problem solving strategies. 4th European Workshop on Mathematical and Scientific e-Contents, 11-13 September 2008, Trondheim, Norway.
  20. Bácsó Sándor, Kovács Zoltán: Randers changes of special Finsler spaces WS on Finsler geometry, Debrecen, May 25-30. 2009. 
  21. Making a difference Computer Algebra and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education, July 11-13, 2009. RISC, Castle of Hagenberg, Austria.
  22. Difference equations as a modelling tool in school mathematics. Interdisciplinary relationships in the theory and practice of informatics, management, economics and mathematics. Spisska Kapitula 9-11 September, 2009. Catholic University in Ruzemberok
  23. Introducing computer technology in mathematics teacher training. 5th European Workshop on Mathematical and Scientific e-Contents, 9-11 September 2010, Salamanca, Spain.
  24. GeoGebra: Eszköz és médium. Varga Tamás Módszertani Napok, 2010. Budapest.
  25. Megtalálta-e identitását a matematika-didaktika? MIDK-11, 2011 Debrecen.
  26. Számítógéppel támogatott tanulás bevezetése a matematikatanár képzési programba. MIDK-12, 2012 Lőcse.
  27. Tóth Annamária, Kovács Zoltán: Left invariant Randers metrics on 3-dimensional Heisenberg group. Symposium on Finsler Geometry, 2013 Sapporo.
  28. Technológia versus problémamegoldó gondolkodás. MIDK-2015, 2015 Újvidék (Szerbia), nyitó plenáris előadás
  29. Can you learn mathematical problem solving? (Rereading Alan H. Schoenfeld) MIDK-2016, 2016 Pozsony (Szlovákia)
  30. A matematikai gondolkodás algoritmikus természete A Kárpátaljai Magyar Pedagógusszövetség továbbképzése, 2016 július
  31. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Az algoritmikus készségek és a matematikai megértés kapcsolata MIDK-2016, 2017 Budapest
  32. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Can teacher trainees use inductive arguments during their problem solving activity? CERME-10, 2017 Dublin (Ireland)
  33. Math Teacher trainees facing with the "What-If-Not" strategy - a case study. ProMath 2017, Budapest.
  34. „Használni akartam, nem tündökölni.” – Ambrus András 75 éves. MIDK 2018, Hajdúszoboszló
  35. Kovács Zoltán, Nagydobai Kiss Sándor: Probléma variációk Varignon-tételére. MIDK 2018 Hajdúszoboszló
  36. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát! MIDK 2018, Hajdúszoboszló
  37. Zoltán Kovács and Zsuzsanna Cole - Wise use of GeoGebra supported by an evaluation routine. CADGME 2018. Conference on Digital Tools in Mathematics Education, Coimbra, Portugal.
  38. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Do the calculators support inductive reasoning? CADGME 2018. Conference on Digital Tools in Mathematics Education, Coimbra, Portugal.
  39. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Let's explore the solution: Look for a pattern! CME'18. Contemporary Mathematics Education, Warsaw, Poland.
  40. Ambrus, Gabriella; Herendiné Kónya, Eszter; Kovács, Zoltán; Szitányi, Judit; Varga, Eszter; Csíkos, Csaba: Dare you question the superficial solution strategy? Cross-secional analysis of students' answers to a word problem from grade 2 to 10, PME42, 2018. július 3-8, Umea, Svédország
  41. Implementing Problem Solving in Mathematics classes of seventh graders. ProMath 2018, Potsdam
  42. Tanítható-e a problémaalkotás? MIDK 2019, Párkány
  43. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: ProMath 2019, Ljubljana
  44. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Why it is difficult for teachers to apply the principle of active learning? Varga 100 nemzetközi konferencia 2019, Budapest
  45. Beatrix E. Kollát, Kovács Zoltán: The textbook by Gallai and Péter (1949), Varga 100 nemzetközi konferencia 2019, Budapest
  46. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: A problémaalkotás antinómiái MIDK 2020, Sárospatak.
  47. How technology affects problem-posing activities? ATCM 2020 (online) plenáris előadás
  48. Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Antonimies of Problem Posing CME 2021 (online)
  49. A study on prospective teachers’ skills in problem-posing. ICME 2021 (online)
  50. Problémaalkotás a magyar matematikatanítási hagyományban. Varga Tamás Napok 2021, plenáris előadás

 

 

Last update: 2023. 07. 05. 11:00