- Kónya, E. & Kovács, Z. (2019). Do Calculators Support Inductive Thinking? Electronic Journal of Mathematics and Technology, 13(2), 181-189.
- Ambrus, G., Herendiné Kónya, E., Kovács, Z., Szitányi, J., & Csíkos, C. (2019). A Cross-sectional Analysis of Students’ Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(3), 513-521. https://doi.org/10.29333/iejme/5753
- Ambrus, G., Herendiné Kónya, E., Kovács, Z., Szitányi, J., Varga, E. & Csíkos, Cs. (2018). Cross-sectional analysis of students' answers to a realistic word problem from grade 2 to 10. In: E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg & L. Sumpter (Eds.) Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, (Vol. 5. p. 9). Umea, Sweden: PME, ISBN: 9789176019061
- Győry, Á. & Kónya, E. (2018). Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students, Teaching Mathematics and Computer Science, 16(1), 93-110. doi: 10.5485/TMCS.2018.0448.
- Kiss, M. & Kónya, E. (2018). Mi a sorsa egy megtanított ismeretnek? In M. Szentgyörgyiné Szlovák, I. Darin, M. Dávid, J. Kriskó, S. Boldoczki, M. T. Domokos, G. Alföldi, I. Kelemen, D. Bogáromi, L. Budai, D.Tihanyi, (Szikora), G. Ambrus, M. Váci, E. Árokszállási, T. Baranyai, Cs. Csíkos, P.Csányi, K. Fábián, Zs. Szabó, B. Danyi, E. Debrenti, Edit, M. Kiss, E. Kónya, I. Kézér, Z. Kovács, J. Kosztolányi, K. Lajkó, I. Nagy, F. Olosz, I. Oláhné Téglási, K. Pintér, J. Arany, I. Szilágyiné Szinger, M. Tarcsi, M. Tóth, Z. Tuzson, E. Wiersumné Gyöngyösi. "Használni akartam, nem tündökölni" : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői, (pp. 163-175). Kiskőrös: Druk-ker.
- Ambrus, G. & Kónya, E. (2018). Solving of real situations based problem - experience with teacher training students. In: A. Ambrus & É. Vásárhelyi (Eds.) Problem Solving in Mathematics Education Proceedings of the 19th ProMath conference August 30 - September 1, 2017 in Budapest, (pp. 7-17). Budapest: Haxel kiadó.
- Kónya, E. & Kovács, Z. (2018). Let's explore the solution: Look for pattern! In: B. Maj-Tatsis, K. Tatsis & E. Swoboda (Eds.), Mathematics In The Real World. (pp. 136-147). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. ISBN 978-83-7996-554-0.
- Kónya, E. & Kovács, Z. (2018). Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát! Gyermeknevelés, 6(1), 76-85. doi: https://doi.org/10.31074/gyn201817685
- Kónya, E. & Kovács, Z. (2017) Can teacher trainees use inductive arguments during their problem solving activity? In: T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, CERME10. Feb 2017, Dublin, Ireland. 〈hal-01865658
- Kónya, E. & Szanyi, Gy. (2017) A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept In: Martin Stein (Ed.) A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving: Festschrift on the Occasion of András Ambrus’ 75th Birthday. (pp. 210-219). Münster: WTM. ISBN 978-3-95987-063-4
- Herendiné-Kónya, E. (2016). Area measurement teaching in a grade 6 classroom, In: B. May-Tatsis, M. Pytlak & E. Swoboda (Eds.), Inquiry based mathematical education: Children’s Mathematical Education, (pp. 169-178.). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
- Herendiné-Kónya, E. (2016). On observation of problem solving in a Swedish and a Hungarian 5th year class. In: T. Fritzlar, D. Aßmus, K. Bräuning, A. Kuzle & B. Rott (Eds.), Problem solving in mathematics education. Proceedings of the 2015 joint conference of ProMath and the GDM working group on problem solving. (pp. 123-136). Münster: WTM .
- Balla, É., Herendiné Kónya, E. & Paulovits, Gy. (2015). A középiskolai matematikatanítás időszerű kérdései – kézikönyv a matematika szakos tanártovábbképzéshez. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó.
- Balla, É., Herendiné Kónya, E. & Paulovits, Gy. (2015). A középiskolai matematikatanítás elméleti és gyakorlati kérdései. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. ISBN 9789634738435
- Balla, É., Herendiné Kónya, E. & Paulovits, Gy. (2015). A kombinatorika, valószínűség és statisztika témakörök tanításának szakmódszertana. In S. Maticsák (Ed.). Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért– természettudományok, (pp. 231-266). Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. ISBN 9789634738428
- Herendiné-Kónya, E. (2015). The level of understanding geometric measurement. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), CERME 9 - Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, (pp.536-542). 〈hal-01287005〉
- Herendiné-Kónya, E. (2015). The formation of area concept with the help of manipulative activities. Teaching mathematics and Computer Science, 13(1), 121-139. doi: 10.5485/TMCS.2015.0394
- Herendiné-Kónya, E. (2014). How can high school students solve problems based on the concept of area measurement? In A. Ambrus & É. Vásárhelyi (Eds.), Problem Solving in Mathematics Education, Proceedings of the 15th ProMath Conference, (pp. 95-107). Budapest: Mathematics Teaching and Education Center, ELTE.
- Bontovics, I., Herendiné Kónya, E., Köves, G., Petz, T., Pintér, K., Szilágyiné Szinger, I., Szitányi, J. & Török, T. (Szerk. E. Herendiné Kónya). (2013). A matematika tanítása alsó tagozaton, Budapest: Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó. ISBN 978-963-19-7353-2
- Herendiné-Kónya, E. & Tarcsi, M. (2012). The role of tiling, cutting and rearranging in the formation of the concept of area. In B. Maj, E. Swoboda, & K. Tatsis (Eds.), Generalization in mathematics at all educational levels, (pp. 205-214). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
- Herendiné Kónya, E. (2010). Geometriai fogalmak tanításának kérdései. In M. Herbszt & S. A. Tóth (Eds.), VIII. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia, (pp. 391-397). Baja: EJF.
- Herendiné Kónya, E. (2010). Maróthi Aritmeticájának módszertani elemzése. In S. Berek, I. Pinczésné Palásthy, F. Tóth & F. Vitéz (Eds.), Tanulmányok 2008-2009, (pp. 13-21). Debrecen: KFRTKF. ISSN 1217-5692.
- Herendiné-Kónya, E. & Tarcsi, M. (2010). Preparation for and teaching of the concept of area. In B. Maj, E. Swoboda, & K. Tatsis (Eds.), Motivation via Natural Differentiation in Mathematics, (pp. 141-151). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
- Kónya, E. (2009). Difficulties of using words of spatial relations. Quaderni di Ricerca in Didattica 19.3. 17-25.
- Herendiné-Kónya, E. (2008). Geometrical transformations and the concept of cyclic ordering. In B. Maj, M. Pytlak & E. Swoboda (Eds.), Supporting independent thinking through mathematical education, (pp. 102-108). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. ISBN 978-83-7338-420-0.
- Herendiné Kónya, E. (2007). Kisiskolások térbeli tájékozódó képességének fejlesztési lehetőségei, (PhD értekezés). Debreceni Egyetem.
- Herendiné Kónya, E. (2007). A geometriai képességek fejlesztésének lehetőségei. In R. Gömöri, M. Mohácsi (Eds.), Gyermekközpontú pedagógiák, (pp. 86-93). Debrecen: KFRTKF.
- Kónya, E. (2007). The front- side- and top-view of an object. In J. Szendrei (Ed.), Proceedings of the 59th Conference of the International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education, (pp. 219-224). Dobogókő: Varga Tamás Foundation.
- Herendiné Kónya, E., & Tarcsi, M. (2006). Számelmélet. In G. Csóka (Ed.), Matematika feladatgyűjtemény az általános képzéshez a tanító szak számára. (pp. - ). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. ISBN 9630957934.
- Herendiné Kónya, E. (2006). Gondolkodási típushibák a térbeli tájékozódással összefüggésben. In S. Szendrey (Ed.), Tanulmányok 2005, (pp. 61-66). Debrecen: KFRTKF.
- Kónya, E. (2006). A mathematical and didactical analysis of the concept of orientation. Teaching Mathematics and Computer Science, 4(1), 111-130.
- Kónya, E. (2005). On the fundamental theorem of compact and noncompact surfaces. Annales Mathematicae et Informaticae, 32. 211-224.
- Herendiné Kónya, E. (2004). Az alsó tagozatos geometriatanítás helyzetének elemzése, In M. Bánhidi, I. Beyer, G. Csóka, I. Lőrincz & E. Síposné Major (Eds.) . Apáczai Napok 2003 Tanulmánykötet, (pp. 242-247). Győr: NYME AJK.
- Herendiné Kónya, E. (2004). The concept of orientation, In M., A. Mariotti (Ed.), Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education, Pisa: University Press.
- Herendiné Kónya, E. (2003). A tanítójelöltek geometriai gondolkodásának jellegzetességei. Iskolakultúra, 13(12), 51-56.
- Herendiné Kónya, E. (2003). Kerékjártó Béla tétele a nyílt felületek topológiájáról. Polygon, 12 (1-2), 23-34.
- Herendiné Kónya, E. (2002). Kreatív tulajdonságok megjelenése a matematikaórákon. In I. Pinczésné Palásthy (Ed.), A tanítóképzés jelene – Tanulmányok, (pp. 147-166). Debrecen: KFRTKF
- Herendiné Kónya, E. (2002). Everyday Mathematics – Új módszer az amerikai matematikatanításban.. In S. Szendrey (Ed.), Tanulmányok, (86-96). Debrecen: KFRTKF.
- Herendiné Kónya, E. (2000). Kerékjártó Béla tétele a nyílt felületek osztályozásáról. In S. Szendrey (Ed.), Tanulmányok 2000 (pp. 161-166). Debrecen: KFRTKF.
- Herendiné Kónya, E. (2000). Érdekes felületek topológiája. In S. Szendrey (Ed.), Tanulmányok 2000 (pp. 167-173). Debrecen: KFRTKF.
Legutóbbi frissítés:
2023. 07. 05. 11:38